Spinatchips

Dette må være noe av det særeste, men også beste, jeg har laget meg etter at jeg gikk over til lavkarbokosthold. Perfekt som snacks eller som tilbehør til middagen. I lignenede oppskrifter har jeg sett at folk bruker grønnkål, men siden jeg ikke fant dette i butikken, tok jeg det jeg hadde tilgjengelig.

spinat4

Ingredienser:

  • ferks spinat
  • olivenolje
  • salt
  • balsamico-eddik

Fremgangsmåte:

  • skyll spinaten godt. Sørg for å renne av alt vannet, jeg bruker en salatslynge
  • hell olivenolje over spinaten og bland godt med hendene
  • legg halvparten av spinaten på en bakepapirkledd stekeplate og strø over himalayasalt. Pass på så det ikke blir for mye salt
  • bland den andre halvparten med balsamico og legg på en annen stekeplate og strø over himalayasalt
  • platene stekes hver for seg i 14 minutter på 150 C grader

Ta ut av ovnen, avkjøl et par minutter og nyt!

spinat spinat2 spinat3


Leave a comment